భవిష్యతి - తస్మాదు భేపితే కారణే కిమాపాతతః తదా ప్రతీయేతే కింవా వస్తుతః ఏవ అపరిహార్యే ఇతి సమ్యక్పరీక్షా కర్తవ్యా -
తయో రిదానీం ప్రథమం కారణం పరీక్ష్యతే వాస్తవం నవేతి ప్రాయశ స్సర్వేషా మద్వైత శ్రవణం కుర్వతా మయ మభి ప్రాయః య న్మనో భావ నైవాయ మద్వైత భావః న సాక్షా జీవితేన సంగచ్ఛతే ఇతి -కేవలం మిధ్యా భూతో యం నయధార్థః - కుత ఇతిచేత్ యధా సిద్ధాంత శ్రవణాయ తధాత త్సాధనాయ - సాధనాయేతికిం - తత్ఫలానుభవాయాపి మన ఏవైకం సాధనం నాన్యత్కిమపి - మన ఏవ శృణోతి - మన ఏవ త దర్ధం గృహ్లాతి - మన ఏవ పున స్సాక్షాత్కరోతి - మన ఏత దపహాయ నాన్యః పరికరః అస్మచ్ఛరీరేవా శరీరా దన్యత్రవా కోప్యస్తి వస్తుతః - ఇదంతు రహస్యం నకోపి అవగచ్ఛతి నాపి విశ్వసితి శతకృత్వోపి తద్ జ్ఞ రుపదిశ్య మానం --
మనసః ప్రభావం నకోపి యధావ జ్ఞానీతే తద ప్రాకృతం దైవం చక్షురితి భగవత్పాదా ఏవ అభివర్ణయంతి- యధా లోకా నుభవః యధా తర్క జ్యోతి ర్వైద్యాది శాస్త్రానుభవః - యధా సంగీత సాహిత్యాది కళానుభవః యధాచ ఇహపరాది ధర్మశాస్త్రానుభవః ఏవం బ్రహ్మాత్మానుభవోపి మనస్యేవ జాయేత నాన్యధా - కిం మనో విహాయ తవ క్షుత్పిపాసాద్యనుభవః కదాపి -మనోంతరేణ కథంవా ప్రతి పత్తుం శక్యతే యద్యపి మనసో బహిః పృధగివ సకలం వస్తుజాతం గృహారామాది ప్రతీయతే నతేషు పదార్థేషు అనుభవః యావన్నతే వృత్తి రూపేణ మవసి ప్రవిశంతి కేవలం -ఉపకరణాన్యేవ తాని అనుభవస్య - అనుభవస్తు మనస్యేన భవేత్ - న ఉపకరణేషు కదాపి -
Page 61