సూక్ష్మ శరీరమేవ మనః ప్రాణాత్మకం న కరచరణాత్మకం స్థూలం - సూక్ష్మ మిదం లింగ శరీర మ ప్యుచ్యతే- మనః ప్రాణావేవ సూక్ష్మం నామ తచ్చ శరీర మద్యాపి విద్యతేనః - స్థూల శరీరాంతర్గతౌ స్వస్వ వ్యాపారం కుర్వాణ్ ఉపలభ్యేతే - తౌచ స్థూలవ న్న ఇంద్రియ గోచరౌ - కేవలం వృత్తి దర్శనా దనుమేయౌ - యావజ్జీవ మేతౌ అగోచరావ ప్యనువర్తమానౌ స్థూల శరీర పాతే సతి తస్మా దపక్రమ్య తత్తత్కర్మ ఫలానురూపం లోకాంతరం ప్రతిష్ఠితే - శరీరా దప క్రమ్య గచ్చంతా సూక్ష్మత్వా నోపలక్ష్యేతే పార్శ్వ వర్తిభి ర్జనై ర్భిష గ్వరై రపి -
ఏవం ధర్మా ధర్మ యో రనుష్ఠానేన తస్థలానుభవాయ జన్మనో జన్మాంతరం - లోకా ల్లోకాంతరంచ ప్రాప్ను వన్ ఏవం గతాగతం కుర్వన్నేవ వర్తతే జీవః - సఏవ యది సత్సం కల్పవశాత్ శాస్త్ర విహితం ధర్మ మేవ తతస్తతః ప్రకామం సంచినోతి తదా లోకాంతరేషు జన్మాంతరేషుచ తదనురూప మభ్యుదయం ప్రాప్నోతి - తస్యాప్యుత్కర్షే తత్తద్దేవతా లోకేషు తదనురూప మైశ్వర్యం దేవతా సాయుజ్యంచ లభతే - సఏవ మరణ సమస్యాయాః పరిహార ఇతి సంభావ్యతాం - న తతోతి రిక్తం నిః శ్రేయ సంనామ విద్యతే - నచ జీవ భావం హిత్వా కదాపి బ్రహ్మ సాయుజ్య మవాప్నోతి సఏవ మోక్ష ఇతి కదాపి భ్రమితవ్యం - తాదృశః బ్రహ్మణ ఏవా నుపపత్తే రితి
ఏవ మేష ధర్మ పురుషార్థస్య సంగ్రహః - అయమేవం బహుధా వర్ణితో పి ధర్మః నయధార్థ ఏవేతి భ్రమితవ్య మస్మాభిః - న కేవల మస్మాదృశైః లౌకికై రేవ అద్వైతా చార్యై రవి అయధార్థ ఏవేతి వ్యాఖ్యాయతే కేవలం సర్వాత్మ భావః కధం సార్వజనీ నోపి సర్వేషా మనుభవాయ నకల్పతే
Page 29