భావః కేవలం సిద్ధాంత ఏవ న కదాపి దృష్టాంతో భవతీతి ఖలు - దృష్టాంతో యావన్న భవతి తావ త్సిద్ధాంతో భ్యుపగమ్య మానోపి ఆత్మవంచనైవ కేవలా యదైవం విప్రతి పత్తిః ప్రతీయతే కథమేష సర్వాత్మ భావో విశ్వసితవ్యో భవేత్ - కిమద్వైతినా మష్యేషా విప్రతి పత్తి ర సంలక్ష్యతే తేపి శరీర ధారిణ ఏవ - తేషా మపి సుఖదుఃఖా ద్యనుభవః అనివార్య ఏవేతి కథం నామ సమర్థనీ యోయం సిద్ధాంతః
అథ కథంచి దాత్మన స్సిద్ధాంత మేనం ప్రతిష్ఠాప యితు కామా అద్వైతినః మార్గాంతరం కిమప్య న్విష్య త దవష్టం భేన అస్మా నాశ్వాస యితుం ప్రయతంతే - కోసా వితి చేద్దర్మ పురుషార్థః - వస్తుతః పురుషార్ధ ద్వయం నవిద్యతే - ధర్మ పురుషార్థః - బ్రహ్మ పురుషార్ధ ఇతి - బ్రహ్మ పురుషార్థ ఏవ పురుషార్థో నామ బ్రహ్మావగతిర్హి పురుషార్థ ఇతి భగవత్పాదా ఏవ ఘోషణాం చక్రుః - పురుషస్య జీవిత సమస్యాం య అపాకర్తు మలం సఏవ స్యాత్ పురుషార్ధః సచ బ్రహ్మ పురుషార్థ ఏక ఏవ అనర్థ రూపం సంసార మపాకరోతీతి - సచ బ్రహ్మ పురుషార్థ స్సర్వాత్మ భావ ఏవ - తస్మిన్ సతి న జనన మరణాది సమస్యా - సా ఝడి త్యేవా పాక్రియతే - కింతు స అనుభవాయ కిమితి నావకల్పతే ఇత్యభియోగే క్రియమాణే తత్సమాధానాయ గత్యంతరా భావాత్ అయం ధర్మ పురుషార్థః బలా దానీయతే అద్వైతభి రనుప పద్యమానోపి -
భవతు కిం వక్త్యయం ధర్మపురుషార్ధః - సర్వేయూయం మానవా జీవాత్మాన ఏవ - న త్వత్తోన్యః పరమాత్మా నామకోపి విద్యతే - జీవ ఇతి ప్రాణః ఆత్మేతి జ్ఞానం - జ్ఞాన మిదం వృత్తిజ్ఞాన మధవా విశేష జ్ఞాన మేవ -న సమష్టి జ్ఞానం – అత ఏవ పరమాత్మా త్వ దపేక్షయా నాస్తీత్యుక్త మస్మాభిః
Page 27